Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/hyundaic/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 0
HYUNDAI VELOSTER | هیوندا ولستر - هیوندای | HYUNDAI

HYUNDAI VELOSTER | هیوندا ولستر

مردمان کره  یک مطلب را  خیلی خوب دریافته اند  و آن این می باشد که حداقل  در کشور ایران این ظاهرخودرو می باشد  که مهم ترین چیز می باشد هر چند فروش خودروهایی مانند  رنو داستر و MVM530 نمونه  های خوبی برای نقض کردن  این ادعا است اما به غیر از  مواردی که بودجه محدود الزام به انتخاب خودرویی زشت می نماید در دیگر موارد این ظاهر خودرو می باشد که حرف اول را به هنگام خرید خودرو بیان می دارد از همین حیث می باشد که خودرویی مانند  کیا سول یا سانگ یانگ کوراندو که از نظر فنی از بهترین های محصولات تولیدی کمپانی هایشان می باشند  در کشور ما فروشی ناامیدکننده کرده اند ما دیگر به سراغ خودرویی آمده ایم که تماما  دم از هیجان می زند. اتوموبیل  تخم مرغی شکل هاندِی (همان هیوندای خودمان) که کیلومتر ها  با طراحی محافظه کارانه زمان های قدیم هیوندای فاصله دارد.

 

طراحی متفاوت:

مادامی  که در سال ۲۰۱۱ از این خودرو رونمایی شد  موضوعی  که از همه بیشتر خودنمایی می کرد  طراحی غیر متقارن این خودرو می باشد که با گزاردن  دو درب در سمت راست ( سمت شاگرد ) و یک درب در سمت راننده  خیلی خودنمایی میکند

احتمالا  این موضوع از دید خیلی ها عجیب به نظر می آید  ولی زمانی  که منطق موجود در پشت این طراحی را بدانید  نه تنها دیگر عجیب نیست حتی  به نظرتان ایده ای عالی می آید
دلیل این طراحی این می باشد  که به خاطر وجود درب تنها در سمت شاگرد ، سرنشینان عقب که بیشتر  کودکان خواهند بود همواره به ناچار از سمت پیاده رو پیاده میگردند  و درب آنها رو به خیابان باز نمی گردد  تا از حوادث ناشی از بی حواسی و عجله سرنشینان در زمان  پیاده شدن جلوگیری می کند (به یاد بعضی تاکسی های داخل کشور که درب عقب سمت راننده به عمد قفل شده اند!). هرچند این فقط  در جاهایی هایی کاربرد دارد که رانندگان با احترام به قوانین تنها در کناره راست خیابان می ایستند  و برای مکانی مثل کشور ما که جای پارک تعاریف بی شماری دارد و حتی جایگیری کامل خودرو در جای پارک واجب نمی باشد خیلی کاربردینخواهد داشت

 

طراحی خشن قسمت جلو و حالت تخم مرغی بدنه خودرو به صوذتی می باشد  که افراد زیادی را جذب  خود می نماید  و می توانید مطمئن باشید که زمانی  که سوار این خودرو می شوید دیده خواهید گشت مخصوصا که خوشبختانه عرضه این خودرو هم از سوی کارخانه سازنده و هم از سوی وارد کنندگان در رنگهای متنوع زرد، سبز، آبی، قرمز و … کمک فراوانی به منحصر به فرد  بودن این خودرو به خصوص در زمان  گذر در خیابان های مملو از خودروهای سیاه و سفید می کند.

سعی  برای القای هیجان در طراحی این ماشین تا حدی مهم بوده است که بعضی جاها به قیمت قربانی شدن کارایی این خودرو تمام گردیده است. طوری که هر چند این خودرو مدعی است ۴ نفره می باشد  اما در عمل در قسمت عقب، سقف قوس دار خودرو فقط برای دو کودک یا دو بزرگسال کوتاه قد جای دارد و با توجه به این که جای لیوانی ها بدون داشتن درب پوشاننده میان دو صندلی عقب قرار گرفته است حتی فکر جای دادن ۳ کودک در عقب خودرو را باید از سر بیرون رانید . هرچند همین قوس موجب گردیده  تا طبق آزمایشاتی که در تونل باد انجام شده از بیشترین درجات آیرودینامیکی برخوردار باشد تا مصرف بنزین به میزان قابل توجهی کاهش داشته باشد.

 

 

کمپانی  هیوندای علاقه زیادی  دارد که به خودروهای خود جنسیت ببخشد و همان طور که قبلا  هم در شیوه بازاریابی خود خودروی سوناتا را نسخه ای زنانه از آزرا معرفی می کرد این بار هم این خودرو را کاملاً دخترانه معرفی می کند و جنسیس کوپه را بیشتر مناسب آقایان به شمار می آورد
شاید تنها عیبی که بتوان به طراحی بیرونی این خودرو وارد کرد  به چراغ های عقب این خودرو بر گردد  که مقداری  غیر همگون به نظر می آید و توقع بود که در فیس لیفت ۲۰۱۶ این خودرو از چراغ های طرح LED بهره برده شود. در عوض خروجی دوتایی اگزوز که با پوششی از کروم ساپورت شده و با ابعادی بزرگ در میانه سپر عقب قرار گرفته نمایی جالب و اسپرت به عقب خودرو بخشیده  سایر عناصر طراحی این خودرو همگون و جالب طراحی گشته  به صورتی  که کمتر کسی از آن می تواند ایراد بزرگی بگیرد به شرطی که با کلیت این سبک طراحی مشکلی نداشته باشد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید