Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/hyundaic/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 0
HYUNDAI IX55 | هیوندا IX55 - هیوندای | HYUNDAI

HYUNDAI IX55 | هیوندا IX55

رونمایی هیوندای IX55 ( یا همان وراکروز) در نمایشگاه ۲۰۰۶ کره جنوبی انجام گرفت. نام آن هم مثل توسان و سانتافه از نام یکی از ایالت های مکزیک الهام گرفته شده است .

البته نام این خودرو در ایران IX55 می باشد . این SUV بزرگ از ایمنی و امکانات خوبی بهره مند  است و نخستین  تجربه هیوندای در این کلاس است. البته فعلا نباید قابلیت های بیابانی خودرویی مانند تویوتا لندکروز را از او انتظار داشت .

 

کارخانه تولید کننده :هیوندای

کشور تولید کننده :کره جنوبی

شرکت گارانتی/خدمات دهنده :آسان موتور

کلاس بدنه :شاسی بلند

 

 

مشخصات مهم:

حجم موتور: ۳۷۷۸
تعداد سیلندرها: ۶
آرایش قرار گیری سیلندرها: خورجینی V شکل
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): ۳۴۷ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت): موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع جعبه دنده: جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو): ۶
حداکثر سرعت: ۱۷۶
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه): ۹
سیکل ترکیبی مصرف سوخت: ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۳

 

 

 

مشخصات فنی بدنه:

کلاس بدنه: شاسی بلند
کلاس اتومبیل: J Segment
ابعاد:
وزن: ۲۰۰۹ کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان: ۷
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو: ۲۴۵/۶۰ R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب: ۲۴۵/۶۰ R 18

 

مشخصات فنی موتور:

حجم موتور: ۳۷۷۸ cc
نوع موتور: بنزین سوز
تعداد سیلندرها: ۶
تعداد سوپاپ ها: ۲۴
آرایش قرار گیری سیلندرها: خورجینی V شکل
محل قرار گیری موتور: موتور جلو
سیستم سوخت رسانی: انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک: ۷۸ لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): ۳۴۷ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر): ۶۸٫۴ اسب بخار بر لیتر

 

 

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ):

نوع جعبه دنده: جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو): ۶
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده: کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت): موتور جلو چهار چرخ محرک

 

 

 

سیستم ترمزها:

نوع سیستم ترمز: دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب: دیسکی

 

 

 

 

نوع سیستم تعلیق: سیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلو: مک فرسون مستقل برای هر چرخ
تعلیق عقب: اتصال چندگانه ( دوگانه )
کمک فنرهای جلو: کمک فنر هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
کمک فنرهای عقب: کمک فنر هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
نوع سیستم فرمان: قدرت کمکی هیدرولیکی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید