Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/hyundaic/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 0
متفاوت بودن بلبرینگ در شرایط مختلف - هیوندای | HYUNDAI

متفاوت بودن بلبرینگ در شرایط مختلف

مادامی که فشار زیاد باشد باید از «بلبرینگ»های بهره گرفته شود که از نوع ساچمه ای گرد تخته ای بهره گرفته شود . ولی از این «بلبرینگ» نمی توان در زمانی استفاده کرد که فشار پایین باشد بلکه باید از «بلبرینگ»های ساچمه ای استفاده نمود که ساچمه های ریزی دارد .

پس می بینیم که از «بلبرینگ» های مختلف در شرایط و موقعیت های مختلف باید استفاده نمود و نمی توان از یک نوع «بلبرینگ» در همه شرایط و موقعیت ها استفاده نمود .

اگر از «بلبرینگ» های نامناسب در زمانی که فشار زیاد است استفاده نماییم ممکن است ساچمه های درون آن له شوند .

«بلبرینگ»های غلتکی نام دیگری است که برای «بلبرینگ» هایی که دارای ساچمه های گرد تخته ای هستند آورده اند .

به نوعی از آن که دارای غلتک نازکی هستند یاطاقان سوزنی می گویند .

انواع دیگر «بلبرینگ» نیز وجود دارد با نام های کفه گرد و کفه گرد بشکه ای و «بلبرینگ» مغناطیسی که برای سرعت های زیاد استفاده می شود و همین طور بلبرینگ که مخصوص زیر ساختمان ها است و بسیار طویل هستند و از آن در مواقعی که زلزله اتفاق می افتد استفاده می شود مانند بلبرینگ های ساده ای که زیر میز های گردان استفاده می شود .

کلمه بلبرینگ از دو بخش ball به معنای گوی و bearing به معنای تحمل‌کردن تشکیل شده‌است.

گونه‌ای چرخنده از خانواده  یاتاقان ها هستند که از گوی هایی جهت نگه داری فاصله بین شیار ها ی بیرینگ ها استفاده می شود. هدف بال بیرینگ ها کاهش اصطکاک حاصل از چرخش است ، که با استفاده از حداقل دو شیار برای محصور کردن گوی ها و انتقال گنجایش گوی ها به این هدف می رسد. در اکثر موارد ، یک شیار استاتیک بوده و دیگری به دستگاه چرخشی (هاب ، شفت یا …. ) متصل می شود.

در نتیجه یکی از شیار های بیرینگ ها علت چرخش درست گوی ها می باشد ، به این علت که گوی های در حال چرخش ، ضریب سایش کم تری نسبت به اینکه دو سطح صاف به صورت کشویی کنار همدیگر باشند ، دارند.تصور کنید که به جای چرخ های گرد خودرو ها چرخ هایی داشتیم مانند چرخ های تانک و یا مانند اسکیت در این موارد به دلیل تماس زیادی که سطح با این چرخ داشت اصطکاک بالا می رفت و سرعت حرکت پایین بود در بلبرینگ نیز همین اتفاق افتاده به دلیل اینکه از آن در اجسامی که دائما در حال حرکت هستند استفاده می شود و به دلیل افزایش سرعت کار آن ها و کاهش اصطکاکشان از بلبرینگ استفاده می شود و توجه شده که در ساختار آن علاوه بر گرد بودن مقاوم بودن نیز لحاظ شود و در دو لایه که لایه میانی این دو لایه تشکیل شده از ساچمه های گرد که آن ها هم به دلیل داشتن سطح تماس کم دارای اصطکاک کم می باشند .

در برخی وسایل بر روی بلبرینگ ها نیرویی از بالای بلبرینگ که معمولا قسمتی است که بلبرینگ در این حالت در گردش نیست وارد می شود که به این نیرو تراست می گویند و در برخی اجسام به آن نیروی رادیال وارد می شود که این نیرو وارده بر سطح گرد آن محسوب می شود در خودرو ها معمولا هر دو نیرو بر بلبرینگ ها وارد می شود .

اگر بر بلبرینگ ها فشار زیادی وارد شود ساچمه های داخل آن خورد می شود بنابرین از بلبرینگ های ساچمه ای که ساچمه های ریز دارند در فشار های کم استفاده می شود و برای فشار های زیاد از بلبرینگ هایی که دارای ساچمه های گرد تخته ای هستند استفاده می شود که به آنها بلبرینگ های غلتکی می گویند به نوعی از آن دارای غلتک نازکی هستند یاطاقان سوزنی می گویند .انواع دیگر بلبرینگ نیز وجود دارد با نام های کفه گرد و کفه گرد بشکه ای و بلبرینگ مغناطیسی که برای سرعت های زیاد استفاده می شود و همین طور بلبرینگ که مخصوص زیر ساختمان ها است و بسیار طویل هستند و از آن در مواقعی که زلزله اتفاق می افتد استفاده می شود مانند بلبرینگ های ساده ای که زیر میز های گردان استفاده می شود .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید