Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/hyundaic/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 0
امکانات رفاهی جنسیس - هیوندای | HYUNDAI

امکانات رفاهی جنسیس

هنگامی که به تجهیزات رفاهی و امکانات جنسیس نگاه می کنیم متوجه می شویم که ادعای آن در خصوص اینکه جنسیس امکاناتی در حد بی ام و سری هفت دارد چندان بی مورد نمی باشد .

پس از بررسی این خودرو و آپشن هایش باید بگوییم که این خودرو یکی از بهترین ها در کلاس خودش می باشد .

امکانات رفاهی و آپشن های این خودرو عبارتند از :

۱٫وجود امکان تنظیم نمودن صندلی راننده در ۱۲ جهت

۲٫داشتن امکان ذخیره وضعیت صندلی راننده در دو حافظه

۳٫داشتن آپشن سرد کن و گرم کن صندلی های جلویی

۴٫ داشتن دوربین نقطه کور جلو

۵٫ سیستم کنترل الکترونیکی فنر ها،

۶٫تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی،

۷٫ دوربین دید عقب با سیستم راهنمای پارک،

۸٫آینه های خارجی الکتروکرومیک گرم کن دار مجهز به حافظه،

۹٫ استارت دکمه ای،

۱۰٫ سیستم اتوهلد،

۱۱٫درب صندوق عقب برقی جک درب موتور،

۱۲٫ برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سیستم یخ زدایی،

۱۳٫ سنسور پارک جلو وعقب،

۱۴٫ کروز کنترل سیستم بخار زدائی اتوماتیک شیشه ها،

۱۵٫ پرده عقب برقی،

۱۶٫ سیستم ضد سرقت،

۱۷٫ سانروف چهار حالته،

۱۸٫ سیستم تهویه مطبوع دوگانه،

۱۹٫ فرمان الکترونیک تلسکوپی،

۲۰٫ سیستم تطبیق چراغ های جلو با چرخش فرمان،

۲۱٫ چراغ های زنون به همراه چراغ شور،

۲۲٫ سیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به ۱۴ بلندگو و ساب ووفر و چنجر شش عددی با قابلیت اتصال آی پاد و USB و AUX،

۲۳٫ سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی

یک قسمت جالب نیز در جنسیس وجود دارد که یک پنل کنترل در کنسول وسط صندلی های عقب است. در این پنل ضمن امکان کنترل سیستم صوتی برای سرنشینان عقب و تنظیم صندلی ها امکان کنترل صندلی شاگرد نیز وجود دارد تا سرنشینان عقب بتوانند فضای دلخواه خود را فراهم کنند؛

کلید های گرم کن صندلی های عقب نیز در این پنل تعبیه شده اند. در زمینه ی امکانات ایمنی نیز جنسیس مجهز به ۹ کیسه ی هوا و سیستم هایی نظیر: ESP,ABS,BAS,TCS,CBC, است. با وجود این امکانات جنسیس موفق به کسب ۵ ستاره ی ایمنی در تمامی فاکتور های تست تصادف از NHTSA آمریکا شده است. بد نیست این را هم بدانید که از آنجایی که پایه و اساس طراحی جنسیس سدان ب ام و سری پنج بوده مهندسین هیوندای حتی موفق شده اند تا مقاومت پیچشی شاسی جنسیس را نسبت به ب ام و سری ۵ تا چهارده درصد بهبود بخشند.

طراحی داخلی و خارجی

 از بیرون که به جنسیس نگاه کنید رگه هایی از انواع طرح های آلمانی را میتوانید در آن پیدا کنید. چراغ های بزرگ جلو طراحی زیبایی دارند و لنز بزرگ داخل آنها در جذابیت آنها تاثیر مثبتی گذاشته است. بنظر نگارنده این چراغ ها با نیم نگاهی به بنز اس کلاس اتاق W220 طراحی شده اند. جلو پنجره ی بزرگ کرومی با پره ی افقی چهره ی جسورانه ای به جنسیس بخشیده؛ این خط ها در قسمت مرکزی با شیبی ملایم به پایین متمایل می شوند که حس سیال بودن را القا می کند.

در بالای جلو پنجره نیز دوربین دید جلو جا خوش کرده است. دو خط روی کاپوت هم از جلو پنجره آغاز شده و تا ستون A ادامه می یابند که سبب عضلانی تر دیده شدن نمای روبرو شده اند. در پایین چراغ ها دو نوار کرومی جا خوش کرده اند و طراحی سپر نیز بسیار ساده و فاقد هیجان است. نکته ی نمای جلوی جنسیس عدم وجود هرگونه نشان از هیوندا است. در نمای جانبی می توان کاملاً اثرات ب ام و اتاق E60 را در طرح جنسیس مشاهده کرد. گلگیر ها هم یک پف جزئی دارند که در بدنه ادغام شده و مانند بنز W221 خیلی جلب توجه نمی کند. نمای جانبی در کل طرح اسپرت و هیجان انگیزی ندارد و تنها یک نوار کرومی زیر در ها و دور شیشه و همچنین رینگ های نه پره ی ۱۸ اینچی به جذاب شدن این بخش کمک کرده اند. یک قالپاق کوچک مزین به نشان هیوندای نیز روی رینگ ها نصب شده تا پیچ های چرخ را در پشت خود پنهان کند.

در نمای عقب جنسیس اولین نکته برآمده بودن در صندوق عقب است که همانند ب ام و سری هفت E65 از ستون C آغاز می شود. چراغ ها ال ای دی بوده و توسط یک نوار کرومی به یکدیگر وصل شده اند. سپر عقب نیز همانند سپر جلو کاملاً ساده بوده و تنها با دو خروجی اگزوز بیضی شکل و یک نوار کرومی سرتاسری سعی شده کمی جذاب تر بنظر بیاید. در کل طراحی ظاهری جنسیس از طرح های شرقی فاصله گرفته و بیشتر به خودروهای اروپایی نزدیک شده است و احتمال این که جنسیس را از فواصل دور با یک بنز یا ب ام و اشتباه بگیرید زیاد است.

با ورود به داخل جنسیس با فضایی جادار و لوکس مواجه خواهید بود. طراحی داشبورد در عین سادگی زیبا و لوکس است منتهی با طرح های روز فاصله دارد، در قسمت مرکزی داشبورد دارای یک شیب ملایم است که در قسمت بالای آن سیستم تهویه مطبوع و یک نمایشگر۸ اینچی به چشم می خورد که اطراف آن دریچه های تهویه قرار دارند. در قسمت پایینی تنها یک ورودی دیسک برای سیستم صوتی قرار دارد بسیار ساده و خلوت است. لیور دنده در یک قاب با رنگ فلزی قرار گرفته و روی دسته دنده هم همانند داشبورد از طرح چوب استفاده شده است. در پایین دسته دنده یک جوی استیک تعبیه شده است که با آن امکان کنترل قسمت های مختلف خودرو وجود دارد. داشبورد جنسیس دو رنگ است و از ترکیب چرم و چوب در آن استفاده شده است که در نمونه ی مورد آزمایش رنگ قهوه ای چرم داشبورد با رنگ مشکی کابین ترکیب زیبایی را بوجود آورده بود.

این نوار چرمی تا روی درها ادامه دارد و دستگیره ی کرومی در ها را در خود جای داده است. طراحی غربیلک فرمان نیز مناسب است اما طرح آن دیگر رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته و ظاهر آن حس خاصی به راننده منتقل نمیکند. روی فرمان کلید هایی برای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل قرار داده شده است. طراحی نشان دهنده ها بسیار ساده و به رنگ سفید است اما وجود صفحه نمایش کوچک رنگی در این بخش توانسته کمی از سادگی آن بکاهد. در فضای عقب هم سرنشینان چه از لحاظ فضای زانو و چه از لحاظ فضای سر مشکلی نخواهند داشت و صندلی ها نیز دارای طراحی و عمق مناسبی هستند. تنها نکته ی منفی در کابین جنسیس به نظر نگارنده افت کیفیت چرم فرمان بوده که البته با توجه به کارکرد نسبتا بالای خودروی مورد تست نباید انتظار بیش از حد از آن داشته باشیم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید